29 Ekim 2008 Çarşamba

fırında köfte, yoğurtlu ıspanak, marul salatası



işte bu haftaki cumartesi akşamı menümüz. eşim izmir ödemişte çalıştığı için ancak haftasonları eve gelebiliyor. bu nedenle cumartesi akşam yemekleri ve pazar kahvaltıları çok özeldir bizim evde. eşimin yemek yemeyi seven, yemek ayırt etmeyen ama yemeklerdeki küçük detaylara önem verip, küçük farklılıklardan çok hoşlanan biri olduğunu düşünürsek, her hafta ilginç ne uydursam acaba diye ne sıkıntılara girdiğimi tahmin edersiniz. ama hakkını yemeyelim ki hiçbir zaman çok fazla bir beklentiye girmez. her hafta ne istediğini sormama rağmen hiçbir zaman şunu istiyorum dememiştir. cevabı hep aynı: "sen ne yaparsan".

işte bu hafta da acaba ne yapsam diye evde dönüp dururken aklıma fırında patatesli köfte yapmak geldi. çok değişik bi yemek değil diyeceksiniz ama ben ilk defa yapıyorum. çünkü malesef et yeme konusunda fazla seçiciyim. hatta ete dokunamadığım için köfteleri rondoda yoğurup, elime poşet geçirerek yuvarladığımı söyleyebilirim. nasıl hazırladığıma gelirsek köfteleri bayat ekmek, soğan rendesi, tuz, kekik ve tabiki kıyma ile hazırladım. tepsinin tabanını hafif yağlayıp yuvarlak doğradığım patatesleri dizdim. üzerine köfteleri yerleştirdim ve en üste kırmızı veya yeşil biberleri koyup hepsine kürdan geçirdim. bikaç diş sarımsağı soyup küçük parçalara ayırarak ekledim. daha sonra domates salçası ve biber salçasını az suyla hafif eriterek çok az da yağ ilave ederek köftelerin üzerine döktüm. üzerine de kekik serperek fırında pişirdim. tabi kendim için bunun aynısını köftesiz olarak hazırladım. köftelerin tadı ile ilgili bi fikrim yok ama şunu söyleyebilirim ki eşim az daha bütün tepsiyi yiyecekti.

yanına da teflon tavada kendi suyuyla kavurduğum ıspanakları sarımsaklı yoğurtla karıştırdım ve üzerine çok az zeytin yağı gezdirip kırmızı biber serptim. önden bir çorba ve yemeğin yanında vazgeçilmezimiz olan salata ile menüyü tamamladım. salatayı bol malzemeli severiz. bu salatada marul, soğan, kırmızı lahana, turp, havuç, domates ve eşimin favorisi haşlanmış mısır kullandım.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yaptığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...